Majoritatea marilor magazine au perioade foarte rare de mentenanta (sau asa numitele planuri de mentenanta) pentru sistemele lor automate de usi. Pentru cele mai bune sisteme automate pentru usi, detalii aici!
Verificarile de siguranta zilnice se fac de obicei de catre angajati sau de catre managementul intreprinderii (magazinului).
In timp ce evaluarea nu este un proces foarte complicat, este bine de stiut faptul ca exista un numar important de factori ce pot duce la functionarea incorecta a unor astfel de sisteme si responsabilitatea verificarilor pentru functionarea corecta, nu poate reveni unei singure persoane.
Sistemele automate pentru inchiderea si deschiderea usilor sunt niste ansambluri de componente destul de complexe, ce presupun intretinere si verificare zilnica. Daca usile nu sunt prevazute cu senzori de blocare si detectie a obstacolelor, acestea pot rani persoanele (prin lovire) in cazul functionarii neadecvate.
La majoritatea usilor incorporate in astfel de sisteme automate, exista anumite atentionari scrise ce ies in evidenta, care va pun in tema despre posibilitatea unei eventuale accidentari, in cazul in care usa inceateaza spontan sa mai functioneze in parametri corecti.
Aceste atentionari sunt facute in scopul cresterii atentiei utilizatorilor atunci cand folosesc astfel de usi, putandu-se astfel evita majoritatea accidentelor sau experientelor neplacute. Asa cum am mentionat si mai sus, responsabilitatea verificarii usilor si a sistemelor automate, revine de cele mai multe ori management-ului cladirii/institutiei/magazinului etc.
Totusi, din multe declaratii ale persoanelor din management, putem constata ca un astfel de plan de mentenanta, pur si simplu nu include verificarile zilnice atat de necesare, din lipsa de timp pentru asa ceva. In acelasi timp, nu exista un buget alocat pentru o echipa de persoane de specialitate, care sa faca aceste verificari in fiecare zi, conform cu planul.
Toate lanturile de magazine si afacerile cu puncte de lucru la nivel global, sunt orientate mai ales pe un profit cat mai mare, cu reducerea oricarui cost posibil, daca investitia care cerea acel cost, nu este una vitala pentru afacerea in sine.
Asa ca, de cele mai multe ori, astfel de cheltuieli cu verificarile si mentenanta sistemelor automate, sunt taiate foarte mult, ajungandu-se pana acolo, incat se verifica si repara usile numai atunci cand s-au stricat complet.
Aceasta politica din punctul nostru de vedere, este una care defavorizeaza in mod clar siguranta clientului ce trece pragul magazinului respectiv, cu alte cuvinte, firmele care procedeaza asa, nu dau doi bani pe clientii lor pentru ca nu sunt interesate de siguranta acestora.
Pe de alta parte, managerii in sine sunt prea preocupati pentru a asigura buna functionare a magazinului (la interior) de existenta ofertei (a bunurilor) cerute de catre clienti la raft, neavand timp sa se ocupe si de chestiunile ce privesc masurile de siguranta, cum ar fi verificarea sistemelor de usi automate.
De aceea, orice mare lant de magazine, hoteluri, birouri, etc. , ar trebui sa aiba propriul plan financiar care sa includa si cheltuielile cu mentenanta unor astfel de sisteme, dar care sa aiba incluse si posibilele cheltuieli lunare cu echipa ce face verificarile si cu piesele de schimb de care poate fi nevoie, la o eventuala defectiune aparuta.