Masina turbo - rol, functionare si curatare

Masina turbo – rol, functionare si curatare

0 Shares
0
0
0

Turbo-ul unei masini ii imbunatateste arderea. Pentru aceasta, presurizeaza gazele de esapament si trimite acest aer in motor. Astfel, o turbosuflanta imbunatateste performanta masinii tale. Cu toate acestea, functioneaza doar pe motoarele cu ardere si este folosita in special la masinile diesel.

Cum functioneaza o masina turbo?

Turbocompresorul, sau turbo, este folosit la motoarele cu ardere, atat diesel, cat si pe benzina. Este folosit pentru a creste puterea motorului prin imbunatatirea performantei de ardere a acestuia. Arderea unui motor are loc dintr-un amestec aer/combustibil. Presiunea mai mare imbunatateste performanta.

Prin cresterea capacitatii de volum a motorului, o turbosuflanta face posibila comprimarea mai multa a aerului si, astfel, imbunatatirea performantei motorului. Pentru aceasta, functionarea turbo a unei masini foloseste energia gazelor de esapament. Acestea rotesc turbina turbo, care se poate invarti pana la 280.000 rpm.

Turbina antreneaza o roata a compresorului. Datorita rotatiei acestei roti, compresorul poate aspira si comprima aerul care este apoi trimis in motor si amestecat cu combustibilul. O parte numita wastegate controleaza presiunea aerului.

Inventia principiului turbocompresorului a fost facuta la inceputul anilor 1900. A fost folosit pentru prima data pe avioane. Turbo s-a raspandit pe masini in anii 1980.

Deoarece turbo este acolo pentru a ajuta arderea, se gaseste doar pe motoarele care au nevoie de el pentru a merge inainte. Prin urmare, fara turbo pe o masina electrica, dar este posibil sa ai un turbo pe o masina hibrida!

De unde stii daca turbo-ul unei masini este mort?

Turbo este foarte stresat pe masinile care sunt echipate cu el, deoarece functioneaza de la inceput pana la oprire. Prin urmare, turbo poate suferi defectiuni. Iata care sunt simptomele unei masini turbo nefunctionale:

  • Suierat: se aude in special la accelerare, un suierat indica faptul ca turbo-ul este defect. Cu cat te inaintezi, cu atat auzi mai mult.
  • Fum: acest suierat poate fi insotit de fum alb sau albastrui din evacuare, care singur poate indica o alta problema ( garnitura capului, de exemplu).
  • Miros de ulei ars: din cauza presiunii, defectiunea turbo este adesea insotita de o scurgere de ulei care poate ajunge acolo unde nu trebuie si poate cauza acel miros de ulei ars. De asemenea, urmareste consumul anormal de ulei.
  • Pierderea puterii: un simptom fundamental al unei probleme cu turbo, preocuparile legate de pierderea puterii sunt inevitabile.

Pentru a prelungi durata de viata a turbo-ului tau, este necesar sa il intretii bine. Intretinerea corespunzatoare a turbo-ului masinii tale necesita, in special, schimbarea periodica a uleiului cu ulei de motor adecvat. De asemenea, poate fi necesara curatarea turbo-ului.

Cum se verifica un turbo pe o masina?

Daca intalnesti semnele unei defectiuni a turbocompresorului, este posibil sa te asiguri ca acesta este in stare buna. Testarea unui turbo necesita inspectarea vizuala a pieselor acestuia si verificarea functionarii lor mecanice. Pentru aceasta, trebuie sa dezasamblezi turbo din masina.

Acum stii totul despre turbo! Rolul sau este de a creste performanta masinii tale prin imbunatatirea arderii motorului. Folosit mai intai pe avioane si apoi pe masini de curse, turbo a devenit larg raspandit pe masinile de serie, in special pe motoarele diesel.

0 Shares
You May Also Like