Cum sti daca campania ta SEO genereaza profit?

0 Shares
0
0
0

Cum sti daca campania ta SEO genereaza profit?Calculeaza rentabilitatea investitiei (ROI) din cheltuielile seo.

Unul dintre principalele motive pentru care folosim o campanie de optimizare pentru motoarele de cautare este cresterea traficului site-ului nostru web si, astfel, generarea de profituri prin vanzarea produselor sau serviciilor noastre. Ca orice alt efort de marketing, totul se reduce la faptul daca puteti face bani din aceasta investitie sau nu. Calculul rentabilitatii investitiei cu ROI  in SEO este directionat direct catre cat costa eforturile dumneavoastra si care este valoarea totala a vanzarilor generate datorita acestora.

Pentru a incepe procesul de verificare a rentabilitatii investitiei, este extrem de important sa aveti un cont Google Analytics (cel mai popular instrument de analiza online) deschis care are deja datele inregistrate. Cand aveti un cont Google Analytics cu date deja inregistrate, trebuie sa accesati fila achizitie din bara laterala si sa selectati optiunea “canale” pentru a vedea traficul generat de fiecare canal.

Este evident ca veti dori sa vedeti rezultate organice, deoarece va consta in trafic de la toate motoarele de cautare. Daca aveti Obiective Google active, veti putea vedea conversiile de venituri/bilete generate direct de cautarea organica. Daca nu aveti aceasta caracteristica activa, va trebui sa calculati manual rezultatele.

Puteti utiliza aceasta formula simpla pentru a calcula manual rentabilitatea investitiei (ROI):

ROI = (Venituri din seo de lucru – SEO Project Cost) / Proiect SEO Cost x 100 la suta

De exemplu:

ROI = (25.000 dolari – 10.000 dolari) / 10.000 dolari x 100 la suta

ROI = 150 la suta

Aceasta inseamna ca randamentul este de 2,5 ori mai mare decat investitia. Realist, pentru orice proiect SEO, aveti nevoie de a vedea cel putin de 2 ori mai mult randament al investitiei.

Prin calcularea corecta a rentabilului investitiei, va fi mai usor sa identificati care strategie SEO va genera cele mai bune randamente.

Daca sunteti interesat sa va lasati intreaga strategie SEO in mainile profesionistilor care garanteaza profituri pentru afacerea dvs, apelati cu incredere la ei.

Ce sunt valorile SEO sau KPI?

Un KPI sau Key Performance Indicator,in engleza  este un indicator sau o masuratoare care poate fi folosita pentru a obtine informatii utile despre cat de eficiente si profitabile sunt implementate eforturile seo pe un site web. Pe scurt, KPI-urile au aparut tocmai pentru a masura SEO-ul unui site web.

Evaluarea indicatorilor SEO (KPI) va fi foarte utila pentru a sti daca un site web este pe drumul cel bun sau daca este necesar sa se defineasca o noua cale de actiune pentru a atinge obiectivele in pozitionarea web.

Acesti indicatori ofera date foarte precise si reale care pot influenta pozitiv performanta site-ului dvs. Evaluarea KPI-uri va fi foarte utila in a sti daca o pagina este pe drumul cel bun sau daca o noua cale de actiune trebuie sa fie definita pentru a atinge performanta asteptata si obiectivele.

Concluzie:

Pentru a accesa indicatorii SEO, KPI, trebuie sa aveti instalat pe site-ul dvs. un sistem de statistici, cum ar fi Google Analytics,instalat corect pe site-ul dvs., de exemplu prin intermediul instrumentului Google Tag Manager,de unde putem obtine intregul sau potential, deoarece, pe langa faptul ca este gratuit si este de la Google, ofera o cantitate fantastica de informatii.

0 Shares
1 comment

Comments are closed.

You May Also Like