Share Button

De cele mai multe ori, cand turbosuflanta incepe sa sufle ulei, oamenii cred ca garniturile sunt cauza, dar acest lucru poate fi nefondat.

Se intampla deseori ca turbosuflanta sa fie in stare perfecta de functionare, dar sufla ulei, asa ca prezentam in continuare cele mai frecvente situatii care creeaza aceasta neplacere.

Scurgerea de ulei este prea mica

Daca ai achizitionat teava de scurgere ulterior, de multe ori ea are diametrul interior prea mic.

Aceasta este cea mai frecventa cauza pentru care apar scurgerile de ulei chiar si la turbosuflante 2020: scurgerea din fabrica are diametrul interior de 16 mm, in timp ce majoritatea scurgerilor care se gasesc in comert au diametrul interior de 12 mm.

Aceasta diferenta de dimensiune face ca uleiul sa nu se scurga eficient si sa revina inapoi in cartus. Acest ulei vechi, amestecat cu uleiul nou care umple cartusul duce la cresterea presiunii si fortarea lui sa treaca prin gauri.

Nivelul prea crescut de ulei

Uneori, cantitatea de ulei din vasul de ulei poate fi mai mare decat este recomandat. Daca exista prea mult ulei, atunci cand turbosuflanta lucreaza, uleiul poate trece prin garnituri si incepe sa fie evacuat.

Presiunea prea scazuta a uleiului

Daca presiunea uleiului este prea mica pot aparea uzuri la garniturile turbosuflantei. Pe de alta parte, presiunea prea mare nu este o problema daca scurgerile sunt corespunzatoare. Insa, o scurgere de ulei prea mica poate duce la blocaje. Turbosuflanta, pur si simplu, nu poate face faca uleiului care intra in ea.

Oprirea brusca a masinii cand motorul este fierbinte

Nu opri motorul imediat dupa ce ai stationat. Daca vei permite motorului sa functioneze in repaos dupa stationare cateva minute, dai timp uleiului sa circule prin turbocompresor.

Acest lucru indeparteaza caldura din partile interne ale turbosuflantei. In plus, daca nu vei permite motorului sa stea la ralanti inainte de rotire, data viitoare cand pornesti masina, interiorul turbosuflantei poate fi uscat, ceea ce pote duce la uzura accelerata a componentelor interne ale turbocompresorului.

Greutatea incorecta a uleiului

Exact ca si motorul, o turbosuflanta necesita utilizarea unui anumti tip de ulei pentru performante maxime. Daca uleiul folosit este prea subtire pentru temperaturile turbosuflantei, atunci uleiul va fi suflat.

Asigura-te ca stii ce ulei este potrivit pentru masina ta, sau mergi la un mecanic autor in care poti avea incredere pentru a te sfatui cu el. 

Reziduurile de ulei

Cea mai putin probabil cauza este, totodata, si cea mai severa pentru ca reziduurile de ulei pot distruge rapid turbosuflanta.

Indiferent daca este vorba despre reziduuri de la ulei sau de alte corpuri care au cazut in vasul de ulei, aceasta cauza este cea mai grava deoarece, de cele mai multe ori, va necesita curatarea completa a motorului.

Concluzie

Detinerea unui vehicol cu turbosuflanta este modalitatea excelenta de a obtine performante si putere crescuta, dar intelegerea cerintelor de intretinere sunt esentiale pentru a asigura starea perfecta de functionare a acesteia.

In timp ca unii oameni iti vor spune ca atunci cand turbosuflanta sufla ulei este necesara schimbarea garniturilor, tu stiind cauzele probabile vei putea economisi timp si bani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.