Ecranul tactil al telefonului ar putea sa nu mai functioneze din mai multe motive. Iata cele mai frecvente motive pentru care Samsung, LG, Pixel, ZTE etc. nu raspund la atingerea dvs:
Daune fizice. Ecranul tactil este rupt sau deteriorat, iar in acest caz cu siguranta este nevoie de inlocuirea acestuia cu un alt touchscreen telefon. Temperatura ridicata, temperaturile reci, umiditatea, magnetii, electricitatea statica sau alti astfel de factori pot afecta toate ecranele touchscreen de pe telefonul Android;
Aplicatiile rau intentionate sau care afecteaza performantele sau aplicatii care prabusesc telefonul, astfel incat ecranul tactil nu raspunde sunt alti factori care pot fi daunatori pentru touchscreen;
Sistemul Android se blocheaza dupa actualizarea firmware-ului, ROM-ul intermitent etc.
Setari incorecte. O resetare din fabrica ar putea restaura telefonul la setarile implicite si va remedia problema.
Daca ecranul tactil nu mai functioneaza fara niciun motiv, este probabil cauzat de o problema software.
Asadar, daca am vazut pana acum motivele pentru care ecranul tactil nu mai functioneaza, ar fi indicat sa vedem ce se poate face pentru remedierea problemei.
- Reporniti dispozitivul Android
Inainte de a va grabi in orice alta procedura de depanare, reporniti telefonul sau tableta Android pentru a repara erorile software care pot impiedica functionarea ecranului. Pentru a reporni dispozitivul Android cu ecranul tactil nu functioneaza corect:
- Apasati si tineti apasat butonul de alimentare pana cand ecranul devine negru;
- Dupa aproximativ un minut, mentineti din nou butonul de alimentare pentru a porni aparatul.
- In multe cazuri, ecranul tactil va raspunde normal dupa ce dispozitivul reporneste.
- Scoateti cardul de memorie si cartela SIM
- Uneori, cardul de memorie sau cartela SIM defectuoasa ar trebui sa fie de vina. Prin urmare,
- Opriti dispozitivul (tineti apasat butonul de alimentare daca ecranul nu raspunde total);
- Scoateti capacul din spate al dispozitivului dvs. Android si scoateti cartela de memorie si cartela SIM;
- Reporniti dispozitivul si vedeti daca problema a disparut.
- Puneti dispozitivul in modul sigur
- Aplicatiile terta parte corupte sau deranjante pot provoca de asemenea probleme la ecranul tactil pe telefonul Android. In modul sigur, toate aplicatiile terta parte pe care le descarcati vor fi dezactivate. Deci, daca ecranul tactil functioneaza bine in modul sigur, trebuie sa dezinstalati unele dintre aplicatiile terta parte, in special cele care au fost instalate recent inainte de a incepe problema cu ecranul tactil.
- Opriti dispozitivul Android;
- Apasati lung butonul de alimentare pentru a reporni aparatul;
- Cand vedeti logo-urile Samsung, Nexus, LG sau alte marci, eliberati butonul de alimentare si tineti apasat butonul de reducere a volumului;
- Eliberati butonul de reducere a volumului in jos cand dispozitivul se invarte cu un indicator pentru modul de siguranta in coltul din stanga jos.
Daca ecranul dvs. tactil intarzie sau raspunde incorect, puteti incerca de asemenea sa introduceti modul de siguranta in aceasta metoda:
- Tineti apasat butonul de alimentare pana cand apare meniul optiunilor de alimentare;
- Apasati lung oprirea;
- Cand vedeti mesajul daca doriti sa reporniti dispozitivul in modul sigur, atingeti “OK”.
- Aduceti telefonul la setarile din fabrica
Daca ecranul tactil este complet nereactiv, resetarea din fabrica a dispozitivului in modul Recovery va poate ajuta. Totusi, aceasta va sterge toate datele din dispozitivul dvs. Android, inclusiv aplicatiile descarcate, fotografiile, mesajele, contactele etc. De aceea, utilizati acest lucru ca ultima solutie si, daca este posibil, aveti o copie de siguranta a contului dvs. Google in prealabil.