Cum sa folositi o diagnoza auto?

0 Shares
0
0
0

Toate autoturismele fabricate in ultimii 15-20 de ani sunt dotate cu minicalculatoare de bord care au rolul de coordona componentele de baza. Aceste adevarate computere sunt legate intre ele si totodata cu computerul central al autoturismului.

In cazul in care apar probleme, ledurile pentru verificarea diverselor componente ale autoturismului nu se mai sting. Multi dintre dumneavoastra se vor intreba ce se intampla de vreme ce autoturismul merge foarte bine.

Cel mai bine este sa il opriti si mai apoi sa il porniti, ca sa puteti vedea daca acesta se va aprinde din nou. Daca acest led nu se mai aprinde inseamna ca a fost o problema cu senzorul componentei care parea sa fie defecta. Daca dupa un numar de kilometri parcursi acesta se va aprinde din nou inseamna ca nu mai este o intamplare.

Va trebui automat sa mergeti la o revizie tehnica pentru a vedea care este problema si cum va trebui rezolvata.

In urma cu doua decenii a aparut interfata de calculator pentru absolut toate vehiculele. Acest calculator este unul standard, pentru a nu fi nevoie de achizitionarea unor instrumente diferite pentru fiecare marca de autoturism.

Diagnoza auto poarta numele de OBDII sau diagnoza in masina. Sistemul de pornire, transmisia automata sau injectorul pentru combustibil, sunt conduse de unul sau chair de mai multe calculatoare. Acesti senzori au rolul de a monitoriza si colecta date de la motor, cat si de la alte componente ale autoturismului.

Aceste calculatoare practic trimit numeroase comenzi catre injectoare pentru a aprinde bobinele cilindrilor. Senzorii folosesc datele pentru reglarea fina a procesului de ardere care sa asigure o combustie eficienta, economie si totodata o poluare redusa. La un autoturism de ultima generatie exista zeci de senzori, care masoara numeroase lucruri.

De exemplu, deschiderea clapetei de acceleratie, rampa motorului, aerul si racirea temperaturii sunt masurate de acesti senzori. Este practic un sistem extrem de sofisticat cu o viteza foarte mare si totodata cu o multime de auto-controale care sa mentina functionarea autoturismului pe o perioada foarte indelungata.

Pentru a putea realiza o verificare completa trebuie sa urmati cativa pasi. Pentru aceasta trebuie sa conectati diagnoza sub bord. Contactul trebuie pus, dar nu trebuie pornit motorul. Instrumentul va va cere in primul rand cateva elemente legate de modelul masinii, anul fabricatiei si acesteia cat si al motorului.

Aveti practic o optiune pentru a putea verifica codurile defectiunilor, cat si o serie de optiuni in meniu. Cele mai multe instrumente de scanare va dau numeroase explicatii scrise ale codului, care sunt afisate pe ecran. Cel mai simplu pentru dumneavoastra este sa cautati pe internet codurile problemelor autoturismului. Puteti de exemplu gasi informatii care va vor fi de mare ajutor mai mult decat un simplu cod.

A identificat instrumentul de scanare o problema, cum ar fi senzorul arborelui cu came? Verificati iesirea senzorului cu ajutorul sistemului de masurare. Interfetele pentru PC, va permit sa transformati laptop-ul intr-un instrument de scanare. De cele mai multe ori diagnoza va arata fix unde a aparut problema care trebuie remediata si veti putea sa realizati reparatia necesara.

0 Shares
You May Also Like